یکی از بسترهایی که برای جذب گردشگر در روستاهای کهن ایران با قدمت‎هایی بعضا  از هزار سال به بالا، وجود دارد؛ مرمت بقایای خانه‎هایی است که از آن دوران‎ها باقی مانده است. چه اینکه خانه‌های تاریخی یکی از عمومی‌ترین اجزای بافت قدیمی هر شهر و منطقه محسوب می‌شود که معماری آنها گویای تاریخ، فرهنگ و هویت آن است.

خانه‌های تاریخی روح دارند و میراث ملموس و ناملموس‌ آنها چشم هر بیننده صاحبدلی را خیره می‌کند که در هنگام مرمت حفظ ارزش‌ها و اندیشه های فرهنگی و هنری موجود در معماری آن لازم است و احیای آنها در جذب گردشگر اهمیت بسیاری دارد.

از طرفی نسل جوان به سبب درگیر شدن در زندگی مدرن به کلی با نگرش و معماری گذشتگان غریبه است و این خود از بزرگترین اموری است که به فرهنگ غنی یک کشور خدشه وارد می‎کند. بنابراین با رونق گردشگری و حضور نسل جوان در این خانه‎ها که معماری گذشتگان که برگرفته از نوع نگرش به زندگی و فرهنگ آن‎ها بوده و شناخت معماری ایرانی، می‎تواند زمینه ساز تقویت هویت و باورهای شخصی شود و این موضوع در حفظ تاریخ مناطق و آداب و رسوم های یک ملت تأثیر به سزایی دارد.

از طرف دیگر بسیاری از این خانه‌ها که قدمت‌های کمتری دارند، به نحوی هستند که پس از مرمت می‎توانند به عنوان اقامتگاه استفاده شوند. در حال حاضر تعداد 38 هزار اقامتگاه نیاز کشور است در حالیکه فقط 600 اقامتگاه وجود دارد و این آمار به هیچ عنوان جوابگوی نیاز داخلی‎مان نیست چه برسد به گردشگران و بومگردان خارجی.

در نتیجه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی و حفظ اصالت‌های معماری و بومی روستاها، علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران و آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی روستاییان، نقش مهمی در ایمن سازی جوامع محلی دارد و ساکنان بومی روستاها با ارائه خدمات یکپارچه و پذیرایی اصیل می‎توانند تاثیر بسزایی در افزایش میزان ماندگاری مسافران و احیا آداب و رسوم بومی و محلی خود داشته باشند. در صورت تحقق این مهم نه تنها توسعه اشتغال، توسعه اقتصاد محلی و شکل‌گیری گردشگری پایدار را در بعد داخلی به همراه دارد، بلکه در بعد خارجی نیز، مزیت‌هایی همچون انتقال فرهنگ و تاریخ، آشنایی گردشگران خارجی با آداب و رسوم آیینی و تبلیغات بدون هزینه و شناخت بیشتر جهانیان از آن کشور را را به دنبال خواهد داشت.

گروه تولید محتوای همواره

گروه تولید محتوای سایت همواره سلام، اهمیت محتوا در یک سایت گردشگری بسیار حایز اهمیت است، به حدی که می‌توان محتوا را به منزله ارزش کار گردشگری دانست. اگر تصویرسازی درستی از یک منطقه برای بومگردان صورت نگیرد، قاعدتا علاقه‌ای هم برای سفر در وجود آن پیدا نمی‌کنند. اهداف گروه تولید محتوا پوشش اخبار مهم بومگردی و گردشگری و همچنین معرفی اقامتگاه‌ بومگردی در دل زیباترین روستاهای کشور است. تیم تولید محتوای همواره متشکل از گروهی نویسنده و عکاس مجرب می‌باشد که به قلم و دوربین خود به تصویرگری روستاهای توریستی و اقامتگاه‌های بومگردی می‌پردازند.

پست های مرتبط

قالیچه پرنده بر فراز مشگین شهر

ساخت قالیچه پرنده و دوچرخه هوایی بر فراز آسمان‌های اردبیل امروزه راهکارهای زیادی برای جذب توریست در جهان دنبال می‌شود. سرمایه‌گذاران در... ادامه مطلب

چگونه در شرایط سخت زنده بمانیم؟!!

8 روش بقا در طبیعت بقا همواره مسأله‌ای بوده که نه تنها بشر بلکه همه گونه‌های جانوری، گیاهی و به طور کلی... ادامه مطلب

گزارش اختصاصی همواره از اقامتگاه سر آقاسید کوهرنگ

اقامتگاهی در دل روستای پلکانی   سرآقاسید نام روستایی پلکانی است که در یکی از دامنه‌های قله «هفت تنان» در شهرستان کوهرنگ... ادامه مطلب

پیوستن به بحث


جستجو

مرداد 1398

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

شهریور 1398

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسالان
0 فرزندان
قیمت
امکانات
تسهیلات

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید